Generelle vilkår

Generelle vilkår

Generelt

Vi som leverer nettsiden snyggelig.no er Snyggelig AS, org. nr 931028669mva, Heggelibakken 30, 0375 Oslo (”Snyggelig”). Med benevningene ”vi, våre, vårt og oss” nedenfor betegnes Snyggelig. Gjennom kjøp av produkt(er) fra vårt sortiment, godkjenner du våre til enhver tid gjeldende generelle vilkår, og bekrefter dermed at opplysningene du oppgir om deg selv, er riktige.

Vi forbeholder oss retten til å endre disse vilkårene hvis det er grunner til dette, uten å varsle deg på forhånd. Versjonen av vilkårene du godtar når du bestiller gjelder for kjøpet ditt.

Firmainformasjon

Telefon kundeservice:
465 44 072

E-postadresse kundeservice:
hei@snyggelig.no

Åpningstider kundeservice:
Mandag til fredag: 10:00-14:00


Adresse kundeservice og for returer:
Snyggelig AS, Heggelibakken 30, 0375 Oslo, Norge


Organisasjonsnummer:

931028669

Leveringsmåte

Kassen viser hvilke leveringsalternativer og hvilke leveringstider som tilbys for din spesielle bestilling, disse varierer avhengig av vekt, størrelse og hvor du bor. Velg ønsket leveringsmåte og sørg for at kontaktinformasjonen og adressen din er korrekt før du godtar ordren. Informasjonen du oppgir kan ikke endres når bestillingen er fullført

 

Angrerett

Alle bestillinger i november og desember har en utvidet returperiode frem til 21. januar.

Du har 14 dagers angrerett i henhold til gjeldende lovgivning. Angreretten er gyldig i 14 dager fra dagen du mottok varen din, eller mottok den siste varen i en ordre der varene leveres separat. Med noen få unntak har du rett til å åpne emballasjen og prøve/undersøke produktet du har kjøpt, men bare i den grad det er nødvendig for å bestemme produktets egenskaper og funksjon. Angreretten gjelder stort sett alt på nettsiden vår, unntatt blomster og planter, parfymeflasker, kosmetikk, maling, badetøy eller undertøy, hvis forseglingen er brutt. Imidlertid er de fleste av våre badetøy og undertøy ikke forseglet. Angreretten gjelder heller ikke spesialtilpassede produkter, dvs. varer som er produsert etter kundens unike ønsker.

Hvis du ønsker å benytte deg av angreretten, må du gi oss en tydelig beskjed innen 14 dager. Dersom fristen går ut på en lørdag, søndag eller helligdag, forlenges den til påfølgende ukedag. Du har deretter 14 dager på deg til å returnere bestillingen. For å benytte deg av angreretten på den enkleste måten, følg instruksjoner som finnes i leveringen din. Mangler du returseddel/returetikett ta kontakt med kundeservice hei@snyggelig.no

Pass på å returnere den ubrukte varen i original emballasje med alle etiketter intakt. Hvis original embalasje er ubrukelig, er det mulig å pakke den inn i en tilsvarende emballasje. Sørg for å pakke den inn godt slik at produktet er beskyttet under transport. Vi anbefaller at du lagrer returkvitteringen til du har fått beskjed om at returen din er behandlet, da dette er bevis på innlevert retur.

Når du returnerer en vare innen fristen, behøver du ikke å informere oss om at du vil benytte deg av angreretten. Hvis du vil gi oss beskjed om dette, finnes det et standard skjema på Forbrukerrådets nettside ( www.forbrukerradet.no) som du kan bruke eller fyll ut angreskjemaet nedenfor og send det til oss. Du er ikke forpliktet til å ta kontakt med oss, og heller ikke å oppgi årsaken hvorfor du ønsker å benytte deg av angreretten. Om du velger å gi oss beskjed, må du være tydelig på at du ønsker å benytte deg av angreretten og da anbefaler vi at du oppgir kundenummer, ordrenummer og annen relevant informasjon for å unngå feil og forsinkelser. Hvis du kontakter oss via e-post, vil du motta en bekreftelse på at e-posten din er mottatt innen kort tid. Vær oppmerksom på at det ikke teller med at du benytter deg av angreretten hvis du bare lar være å samle inn leveransen din, uten å gi oss en klar melding om dette. Leveringen din sendes automatisk tilbake til oss etter en tid, men du vil da bli belastet en avgift for uavhentet pakke på 199 NOK.

Angreskjema

Fyll ut og returner dette skjemaet dersom du ønskjer å gå fra avtalen. Utfylt skjema sender du til:
Snyggelig AS

Heggelibakken 30

0375 Oslo

e-postadresse: hei@snyggelig.no

Jeg/vi gir med dette melding om at jeg/vi ønskjer å gå fra avtalen om kjøp av følgende varer:

Varen ble mottatt den (dato):

Forbrukerens/forbrukernes navn:

Forbrukerens/forbrukernes adresse:

Dato:

Forbrukerens/forbrukernes underskrift (dersom papirskjema benyttes)

Hvis du returnerer hele bestillingen din, refunderer vi hele vareverdien og eventuelle fraktkostnader, men ikke tillegsavgifter som f.eks. ekspresslevering. Hvis du velger å returnere bare en del av bestillingen din, refunderer vi ikke fraktkostnader eller tilleggsavgifter fordi disse avgiftene er uavhengige av hvor mange varer du bestilte. Tilbakebetaling vil skje så snart som mulig og senest innen 14 dager etter at vi har mottatt din melding om at du ønsker å benytte deg av angreretten. Vi har imidlertid rett til å vente med tilbakebetaling til vi har mottatt din retur. Hvis din håndtering av produktet har medført en reduksjon i verdien eller ved manglende eller ødelagt original emballasje kan det gjøres fradrag for avskrivninger, fradraget vurderes fra sak til sak. Tilbakebetalingen gjøres via samme betalingsmåte som du brukte da du bestilte. Ved tilbakebetaling via bankkort tar det noen ekstra dager før du ser pengene på kontoen din på grunn av bankens behandlingstid.

Returrett

Du har 30-dagers returrett når du handler hos oss. Med noen få unntak har du rett til å åpne emballasj og prøve/undersøke produktet du har kjøpt, men bare i den grad det er nødvendig for å bestemme produktets egenskaper og funksjon. Returretten gjelder stort sett alt på nettsiden vår, bortsett fra blomster og planter, forseglede lyd- eller videoopptak, forseglede dataprogrammer, parfymeflasker, kosmetikk, maling, badetøy eller undertøy, hvis forseglingen / forseglingen er brutt. Imidlertid er de fleste av våre badetøy og undertøy ikke forseglet. Returretten gjelder heller ikke spesialtilpassede produkter, dvs. varer som er produsert etter kundens unike ønsker.

Returrett er gyldig i 30 dager fra den dagen du mottok varen din, eller mottok den siste varen i en ordre der varene leveres separat. Vi ber deg returnere den ubrukte varen innen 30 dager med alle etikettene intakte i originalemballasjen. Hvis emballasjen er ubrukelig, er det mulig å pakke inn i en annen tilsvarende emballasje. Sørg for å pakke godt slik at produktet er beskyttet under transport. Vi anbefaller at du lagrer returkvitteringen innen du har fått beskjed om at returen din er behandlet, da dette er bevis på innlevert retur.


For å utøve returretten, følg returinstruksjonene du finner i din levering. Mangler du returseddel/returetikett, kan du ta kontakt med kundeservice hei@snyggelig.no

 

Hvis du returnerer hele bestillingen din, refunderer vi hele vareverdien og eventuelle fraktkostnader, men ikke tillegsavgifter som f.eks. ekspresslevering. Hvis du velger å returnere bare en del av bestillingen din, refunderer vi ikke fraktkostnader eller tilleggsavgifter fordi disse avgiftene er uavhengige av hvor mange varer du bestilte.

" Tilbakebetaling skjer så snart vi har mottatt returen og behandlet den, normalt tar dette ca. 2-3 uker fra datoen du sendte returen. Hvis din håndtering av produktet har medført en reduksjon i verdien eller ved manglende eller ødelagt original emballasje kan det gjøres fradrag for avskrivninger, fradraget vurderes fra sak til sak. Tilbakebetalingen gjøres via samme betalingsmåte du brukte da du bestilte. Ved tilbakebetaling via bankkort tar det noen ekstra dager før du ser pengene på kontoen din på grunn av bankens behandlingstid."

Uavhentede pakker

Man blir belastet en avgift på 199 NOK for forsendelser som ikke blir hentet innen bestemt tid. Avgiften tilsvarer faktiske kostnadener for frakt, retur og håndtering.

Bytterett

Hvis du har bestilt mindre varer mot konto- eller fakturabetaling, kan du enkelt bytte till en annen størrelse hvis produktet ikke passet og ønsket størrelse er på lager. Ta kontakt med kundeservice hei@snyggellig.no

Slik returnerer du

Følg returinstruksjonener du finner i leveransen, de varierer avhengig av type ordre. Hvis du ikke har returlabel/returetikett, kan du ta kontakt med kundeservice.


Reklamasjon

Forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på et produkt innen to år, forutsatt at produktet hadde en feil på leveringstidspunktet. Dersom varen er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år. Feil som forelå på leveringstidspunktet trenger ikke å vises umiddelbart. Vær oppmerksom på at du må kontakte oss angående klagen "innen rimelig tid" etter at du har oppdaget den. Hvis du klager innen to måneder etter at du har oppdaget feilen, har du klaget innen rimelig tid. Kontakt oss via kundeservice hei@snyggelig.no. Beskriv feilen og legg ved bilder av den skadade varen/eventuelt ødelagt emballasje, gjerne tatt fra ulike vinkler. Kundeservice kommer tilbake med forslag til løsning avhengig av hva slags feil det er. Dersom du aksepterer et eventuelt prisendring/erstatning som løsning, frasier du deg fremtidig reklamasjon- og returrett for den spesifikt kompenserte feilen.

Du kan bestille returlabel/returetikett,  via kundeservice. Når du returnerer en vare, er det viktig at du lagrer returkvitteringen inntil klagen din er behandlet av oss. Når vi har mottatt den klagede varen bestemmer vår returavdeling om reklamasjonen godkjennes. For de fleste produkttyper kanselleres kjøpet ved godkjent reklamasjon og tilbakebetaling foretas. For noen få produkttyper, skjer vanligvis reparasjon eller utsendelse av ny vare, hvis mulig. I enkelte tilfeller kan det hende at du må betale en rimelig kompensasjon for bruken du har hatt av produktet, og i dette tilfellet trekkes dette fra tilbakebetalingsbeløpet. Eventuell tilbakebetaling vil skje så snart som mulig, men senest 30 dager fra det tidspunktet vi mottok varen fra deg og via samme betalingsmåte som du brukte ved kjøpet. I tilfelle av en godkjent reklamasjon er vi ansvarlige for frakt, returfrakt og eventuelle tilleggsavgifter knyttet til varen du har klaget på. Om vi ikke godtar reklamasjon, sendes produktet tilbake til deg.

Transportskader

Dersom det er synlig transportskade ved/etter leveringen, må du si ifra til frakttjenesten innen 4 timer. Etter at du har gjort dette, gi beskjed til oss. Det er viktig at du pakker opp varen og kontrollerer den for skjulte og synlige skader. Når du rapporterer skade, ber vi deg sende inn informasjon og bilder av emballasje og det skadede produktet, helst tatt fra forskjellige vinkler.

Tilbakebetaling

Hvis du har hevet kjøpet på grunn av forsinket levering skjer tilbakebetaling innen 14 dager. Tilbakebetaling ved retur eller reklamasjon skjer så snart vi har mottatt varen og behandlet returen/reklamasjonen. Tilbakebetaling gjøres via samme betalingsmåte som ble brukt da bestillingen ble gjort. Ved kortkjøp, gjøres tilbakebetalingen til det samme betalingkortet som pengene ble trukket fra. Vær imidlertid oppmerksom på at det tar noen ekstra dager før du ser disse på kontoen din på grunn av bankens behandlingstid.

Tvister

Ved tvister som vi ikke lykkes å løse, anbefaler vi at du henvender deg til Forbrukertilsynet, www.forbrukertilsynet.no eller Postboks 2862 Kjørbekk, 3702 Skien. Vi følger alltid deres anbefalinger i tvister. Du kan også benytte deg av en online tvisteløsning for klagesaker som finnes tilgjengelig på EU-kommisjonens nettsted: https://ec.europa.eu/odr. For informasjon om hvilke rettigheter du har som forbruker, anbefaler vi at du besøker det norske forbrukerrådets nettside www.forbrukerradet.no.

Support og tilgjengelighet

Vår målsetning er å besvare spørsmål via e-post innen 24 timer fra vi mottok spørsmålet ditt. Tidsangivelsen gjelder kun i løpet av hverdager og for spørsmål som gjelder allerede utførte kjøp og bestillinger. I de tilfellene vi ikke har besvart din e-post innen 48 timer, ger vi deg beskjed om forsinkelsen og årsaken til denne. Ved vanskeligere supportsaker som reklamasjoner, transportspørsmål etc. kan behandlingstiden være lengre.


Øvrig

Gavekort

" Vi selger selvfølgelig gavekort. Skriv ”gavekort” i søkefeltet på nettstedet vårt så får du opp hvilke som vi tilbyr. Oppgi mottakerens e-postadresse, navn og en hilsen. Du betaler som vanlig i kassen og gavekortet sendes via e-post til den oppgitte e-postadressen. Gavekort kan kun bestilles mot kortbetaling. Gavekortet har en unik kode som oppgis i kassen når man vil bruke det. Handler du ikke for hele beløpet med en gang er det bare å bruke samme kode ved neste kjøp. Gyldighetsperioden for gavekort er 12 måneder."

Bedrageri

Vi politianmelder alle bedragerier og datainnbrudd samt forsøk på disse. Vi forbeholder oss retten til å avvise din ordre eller oppheve ditt kjøp dersom vi har grunn til mistanke om bedrageri, datainnbrudd og/eller annet misbruk av vår nettside.

Fargegjengivelse osv

Ettersom forskjellige skjermer og individuelle skjerminnstillinger påvirker fargegjengivelsen, kan vi ikke garantere at fargenyanser på varene samsvarer med bildene som vises når du som forbruker besøker nettbutikken vår. Vi forbeholder oss for eventuelle trykk- og skrivefeil.

Send ikke forskudd

Vi tar ikke ansvar for penger, sjekker og frimerker som sendes per brev.

Force majeure

Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for Snyggelig å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure, opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeure regnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.

×